4.11.2008

Kävin kotona



Oikeasti kuvasin viikonloppuna noin 200 kuvaa, mutten jaksa näyttää kuin kaksi. Eilen illalla maassa oli vain kuuraa ja salakavalaa jäätä kun tulin Lappiin, yön aikana se oli muuttunut ohueksi kerrokseksi hienoa pölisevää lunta. Aivan kuin sitä ei olisi satanut, ilmaantunut vain. Kotona oli mukavaa - nyt väsyttää. On vaikeuksia hahmottaa, että on tiistai. Luulen vuoroin perjantaiksi, vuoroin sunnuntaiksi.


Paulia halailin
perhettä tapasin joka päivä
pianolla soitin joululauluja varastoon
parhaita kaveruksia pitkästä aikaa (nauraa rätkätettiin yöhön)
perinteisiä perusasioita syysretken muodossa
Piuta silitin ja oisin sylittänytkin, vaan mököttää mokoma minulle
lisäksi ompelin, siitä lisää myöhemmin ;}


Sairasta lähteä palatakseen ehkä vasta joululomalle. Junassa ensimmäinen tunti kului kalenteria lukien. Loput tunnit katselin ympärilleni ja nautiskelin junaisasta olosta. Tänään olen leiponut leipää, lukenut blogeja, alkanut ottaa monen viikon solarografiaa, murissut kalenterille. Yhtäkkiä olen taas täällä ja taas tippuu tavaraa korvista ulos.

(aika lakata murisemasta ja ryhtyä hommiin.)

7 kommenttia:

violet kirjoitti...

Sinäkin olet käynyt.Ja palannut.
tilanteeni ei ole sama, mutta jotenkin tuntui samalta.

himalainen kirjoitti...

Voi miten mukava kuva kissasta.

Anonyymi kirjoitti...

onko se todentotta piukkeripaukkeri, kishanviishket! ihana nähdä että hän on uskaltautunut jo sisälle:)
minä puran huomenna kuukausia lojuneen kamerani parvekkeelta ja perjantaina lie näkyy onnistukoÜ

maijja kirjoitti...

Violet; minäkin luulen, että tässä oli jotain samaa. Olen lukenut reportaasisi.

Himalainen; kiitos.

Viena K; no voe onhan se! Katti nukkuu yönsä sisällä. Näin valokuvatodisteita. Viihtyy myös appiukkoni mahalla. Hassua, notta sullahhii samat kuvvaukset...

Liivia kirjoitti...

Minäkin tein noita reissuja joskus, ja muistan tunnelmat hyvin samantyyppisiksi. Nyt on porukat naapurissa, joten pitkistä reissuista tullut vain pyrähdyksiä (ja usein jonkun teeveeohjelman perässä).

Kuvat on hienot!

Anonyymi kirjoitti...

17 neliön kautta eksyin tänne ja lisäsin suosikkeihin, mutta en ehtinyt lukea ajatuksella.Siellä se keikkui ja kolisi monta viikkoa. Sitten satui olemaan kaksi päivää ja paljon aikaa ja minä luin. Ihan kaikki. Luin Maijjan ja luin myös keltaisen talon koko tarinan. Minusta tuli nyt tykkääjä. Että heipähei täällä minä olen ja kuvista ja teksteistäsi tykkään.

maijja kirjoitti...

Liivia; universaalia, siis. Juuret vs. sijainti.

Tuikkis; heipähei vaan ja kiitos ihanasta kommentista, tulin tosi hyvälle mielelle :)
Teretuloa vaan ja moikkaile matkan varrellakin!