17.9.2011

Tallinna 2/2

Olin ensikertalainen Tallinnassa. Pidin siitä! Jotkut paikat jättävät tunteen siitä, että sinne pitää palata vielä. Budapest, Istanbul, Varangin seutu, kyllä Tallinakin. Melkoisten kontrastien kaupunki vaikuttaa tarjoavan hyvää ja edullista ruokaa, kiinnostavaa nuorta suunnittelua ja paljon visuaalista katsottavaa. Kerroksia.

Reissusta alkaa olla jo päiviä. 
Käyn sanattomammaksi sen suhteen, tuntuu vähän satunnaiselta.

Sieluko se vielä tienpäällä kopsuttelee kotiinpäin kamelin vauhtiaan, vai miksi ei jetlag ohene.


7 kommenttia:

Maija kirjoitti...

Ah miten kitschiä krääsää ja söpöjä leluja! Ja kynsissäsi näyttää olleen samaa väriä kuin minulla nyt.

Marja kirjoitti...

Tykkään tuosta jalkakuvaparista. Jotenkin virkistävää, kun ne on aseteltu noin (päin).

Malla kirjoitti...

Minä en ole koskaan käynyt Tallinnassa. Tuntuu aina, että KAIKKI ovat käyneet siellä ja minä en. Pitäisi kai joskus, mutta en vain tykkää matkustaa laivalla. Ehkä se olisi kuitenkin sen väärti.

Liisaannukka kirjoitti...

Tallinnasta löytää hienoja vastakohtia. Ränsistynyttä ja modernia. Sinne on aina niin kiva päästä verestelemään muistoja, sillä olen asunut siellä 10kk.

maijja kirjoitti...

Maija; osa kuvista on tosiaan aika melkoisen kitscahtavasta antiikkiliikkeestä. Oli kallis, ei tarttunut mukaan muuta kuin kuvat...

Ilona; mustakin oli virkistävää laittaa kuvat pystyyn! Kiitos :-)

Malla; sama, paitsi siis nyt olen siellä sitten käynyt. Kävin Riikassakin ennen Tallinnaa. Ne ovat aika samanlaiset. Haluaisin reissata Viroon muutenkin, maaseudulle ja noin. Onneksi muuten laivamatka ei ole pitkä! Vaikka, silti, mun piti menomatkalla turvautua sekä matkapahoinvointi- että särkylääkkeeseen...

liisaannukka; joo, ja siis näyttivät olevan ehjä ja rähjä ihan vieretysten! Haluaisin joskus asua kesän Tallinnassa. Elättelen haavetta sellaisesta elämästä, että asuisin kesäisin aina yhden kuukauden maailmalla :-}. Sweet dreams.

Stella kirjoitti...

Iih Tallinna on tuttu paikka, mutta pakko udella missä nuo ihanat joulukoristeet roikkuvat?

maijja kirjoitti...

Stella; paha kysymys. Se oli vanhan kaupungin laitamilla, olisiko ehkä voinut olla kadulla nimeltänsä Valli. Ehkä. Kaiketi.