30.3.2012

Kesämaata


Olen ahkerasti potkinut parakkini pihalta viimeisiä jääkalikoita pienemmiksi ja edistänyt näin kevättä. Tuntuu toimivan: viime viikolla maa oli jäinen, alkuviikosta loskainen ja märkä, mutta tänään sula! Joka puolella näkyy jo paljon kesämaata.

Yksi kerrallaan he käyvät tutuiksi: kollegat, siistijät, keittäjät. Oppilaat. Janina, Janita, Juulia, Julia. On niissä sittenkin eroa, vaikka paperilla ja ulkoisesti kaikki näyttivät samalta.

Pienet ihmissyöjät ja minä, kova pala.
Ranta on jäässä -  vaan ulappa sula.


10 kommenttia:

Marja kirjoitti...

Jee, ei tule ikävä, kun olet täällä!

Nautin niin näistä piirroksellisista päiväkirjamerkinnöistäsi. Ihan inspiroittaa itseänikin.

violet kirjoitti...

Maija ulkovalvoo:)

hookoos kirjoitti...

Miten tyylikkäitä muistoja tallennettuna päiväkirjaan! Tykkään piirrosjäljestäsi.

Tuija kirjoitti...

Ootko sä kiva ope niiden mielestä?

Joola kirjoitti...

ihana, kun osaat tallentaa piirroskuvin.

olen huono oppimaan nimiä. en ennen mielestäni ollut, mutta nyt, kun uimakurssien ekakerralla tulee vaikka 40 uutta nimeä, sisäisesti panikoin. alma, aino, elma, elsa, eino, eerika ja anni... puuroutuvat yhdeksi päässäni. no niin sankarit ja sankarittaret aloitetaanpas!

tsemppiä kevääseen, hyvin se menee.

hr kirjoitti...

Ai niin, ulkovalvonta! Vaan missä on open omena? Oot varmasti ihana ope.

tuike kirjoitti...

No voi ei! Mä luulin tietty, että olet opena jossain Kanarialla tai muualla kesämaissa meren rannalla. Mutta että jääkalikoita potkit ulkovalvonnassa... niin täälläkin:-)

a n n e kirjoitti...

Parakissako sinä opetat?

maijja kirjoitti...

Ilona; hyvä, jos into tarttua kynään tarttuu! Mustakin on kiva laittaa välillä näitä piirroksia, kun kuvaaminen on ollut jokseenkin jäissä.

violet; viheliäistä hommaa. Ei ole tosiaan mulla vahtiminen veressä...

sokerikorppu; mulla on ollut jo vuodesta 2004 tapana piirtää näitä päiväkirjamaisia omakuvia. Niitä on siis kaikkinensa melkoinen määrä!

Tuikkis; vaikea sanoa. Joidenkin mielestä varmasti olen, joidenkin mielestä taas on varmasti ihan perseestä. Mutta ei nekään oo kaikki kivoja mun mielestä ;-)! Tiiätkö miksi Tavu ei ole vastannut kirjeeseen? Koska se ei ole maisemissa - se on jo neljättä viikkoa riiuu-reissulla etelässä. Tavusta tulee siis isä.

Joola; nämä "sankarit ja sankarittaret" on aika hyviä pelastamaan täpärät tilanteet! Mun tulee kans käytettyä noita välillä. "Jätkät hei" tai "kuulkaapas nassikat" (musta se on hupaisa, kun he - melkein aikuiset yläkoululaiset - alkavat puolustautua nassikaksi kutsumista vastaan!)

hr; en ole yhtään omenaa saanut, että olenkohan nyt ihana sittenkään... Kyllä oppilaat on pääsääntöisesti ottaneet mut hyvin vastaan. Oikeastaan olen heille aika merkityksetön. Ei haittaa. :)

tuike; oliskin Kanaria!! Tsemppiä ulkovalvontaan! Se vaatii vähän sinniä vahtia ihmisiä, eikö...

a n n e; jep! Eikö tästä ole ollut puhetta? :D

Tuija kirjoitti...

Tavusta tulee varmaan hyvä iskä. Kerro sitten kun pieniä tavuja on valmistunut, voidaan verrata täällä näyttävätkö isältään vai äidiltään. Uula ei näyttänyt kummaltakaan, niinkin voi käydä.